Ikona BIP

MCI DC Alternatywna Spółka Inwestycyjna sp. z o.o. w organizacji z siedzibą w Warszawie

19.04.2024

 

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 16.04.2024 r.

SYGNATURA SPRAWY: DKK-2.421.15.2024.RW

WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY: 

MCI DC Alternatywna Spółka Inwestycyjna sp. z  o.o. w organizacji z siedzibą w Warszawie

NA CZYM POLEGA KONCENTRACJA:

Przejęcie przez MCI DC Alternatywną Spółkę Inwestycyjną sp. z  o.o. w organizacji z siedzibą w Warszawie kontroli nad Profitroom S.A. z siedzibą w Poznaniu

STAN SPRAWY: Sprawa w toku.

SKRÓCONY OPIS KONCENTRACJI – PODANY PRZEZ WNIOSKODAWCE/WNIOSKODAWCÓW:

Koncentracja będzie polegać na przejęciu przez MCI DC Alternatywną Spółkę Inwestycyjną spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji należącą do grupy kapitałowej MCI („MCI DC”) bezpośredniej wyłącznej kontroli nad spółką Profitroom Spółką Akcyjną z siedzibą w Poznaniu („Spółka”) w rozumieniu art. 13 ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z późn. zm.).

MCI DC jest alternatywną spółką inwestycyjną, której przedmiotem faktycznie wykonywanej działalności jest działalność inwestycyjna, polegająca na zbieraniu aktywów od wielu inwestorów w celu ich lokowania w interesie tych inwestorów zgodnie z określoną polityką inwestycyjną MCI DC oraz ustawą z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 681 z późn. zm.), przy czym przedmiotem działalności MCI DC według Polskiej Klasyfikacji Działalności jest 64.30.Z – działalność trustów, funduszów i podobnych instytucji finansowych.

Przedmiotem faktycznie wykonywanej działalności Spółki jest działalność z zakresu sprzedaży oprogramowania, które umożliwia hotelom oferowanie rezerwacji bezpośrednich oraz skuteczne zarządzanie dostępnością pokoi, usług dodatkowych, cenami, oraz promocjami, a także zarządzaniu relacją z gościem hotelowym. Dodatkowo, przedmiotem faktycznej działalności Spółki jest oferowanie rozwiązań z zakresu marketingu internetowego, pomagającego hotelom zwiększyć widoczności w Internecie oraz zdobywanie nowych klientów poprzez różnorodne kanały online ze szczególnym uwzględnieniem kanału bezpośredniego bez udziału Online Travel Agency.