Ikona BIP

(2021.12.01) Ogłoszenie otwartego konkursu ofert: "Poradnictwo konsumenckie 2.0 w latach 2022-2023" (składanie ofert do 23.12.2021)

01.12.2021

OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT

W związku z unieważnieniem konkursu ogłoszonego 28.10.2021 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej „UOKiK”)
ponownie ogłasza otwarty konkurs ofert: „Poradnictwo konsumenckie 2.0 w latach 2022-2023
(dalej „konkurs”).

 

  1. Rodzaj zadania publicznego: upowszechnianie i ochrona praw konsumentów poprzez (1) zapewnienie funkcjonowania poradnictwa konsumenckiego oraz (2) prowadzenie webinariów na tematy konsumenckie.
  2. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania publicznego: po 1 400 000 zł w każdym roku (2022 i 2023).
  3. Zasady przyznawania dotacji: o przyznanie dotacji mogą się ubiegać organizacje konsumenckie  w  rozumieniu  art.  4  pkt  13  ustawy  o ochronie  konkurencji i konsumentów, które spełniają wymagania określone w regulaminie konkursu.
  4. Termin i warunki realizacji zadania publicznego: zadanie należy zrealizować w terminie od 1 stycznia 2022 do 31 grudnia 2023 r. Szczegółowe warunki realizacji zadania publicznego, opis konkursu i sposób przygotowania oferty oraz inne ważne informacje zawiera regulamin konkursu zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej UOKiK i w siedzibie UOKiK.
  5. Informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego: oferenci są obowiązani wskazać w ofercie zakładane rezultaty zadania publicznego, planowany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
  6. Terminimiejsceskładaniaofert:

    ofertę przygotowaną według instrukcji zawartej w regulaminie należy przesłać na adres

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1

00-950 Warszawa

z dopiskiem na kopercie:
„Konkurs Poradnictwo Konsumenckie 2.0 w latach 2022-2023.
Nie otwierać przed 23.12.2021 godz. 12:00”
 
  1. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert: tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert określa regulamin konkursu. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w Biuletynie Informacji Publicznej UOKiK, wywieszone w siedzibie UOKiK, na stronie internetowej UOKiK www.uokik.gov.pl, w zakładce „Konsumenci > dla instytucji konsumenckich > rozstrzygnięcia konkursów”.

     

  2. Zadania publiczne tego samego rodzaju zrealizowane przez UOKiK w roku bieżącym i w roku poprzednim i koszty z nimi związane:

Rok

Nazwa zadania publicznego

Koszt zadania publicznego – w całości pokryty z przekazanej dotacji

2020

Infolinia Konsumencka

1 300 000 zł

2020

Upowszechnianie i ochrona praw konsumentów

1 000 000 zł

2020

Konsumenckie Centrum e-Porad

250 000 zł

2021

Infolinia Konsumencka

1 300 000 zł

2021

Konsumenckie Centrum e-Porad

250 000 zł

  1. Przepisy. Konkurs jest prowadzony zgodnie z przepisami:
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.),
  • ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 57 ze zm.),
  • rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057, dalej „rozporządzenie”),
  • zarządzenia nr 20/2019 Prezesa UOKiK z 18 października 2019 r. w sprawie regulaminu dotacji udzielanych organizacjom konsumenckim, zmienionego zarządzeniem nr 6/2020 Prezesa UOKiK z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zarządzeniem nr 14/2020 Prezesa UOKiK z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego UOKiK.

 

Pliki do pobrania