(2021.12.01) Ogłoszenie otwartego konkursu ofert: "Poradnictwo konsumenckie 2.0 w latach 2022-2023" (składanie ofert do 23.12.2021)
OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT
W związku z unieważnieniem konkursu ogłoszonego 28.10.2021 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej „UOKiK”)
ponownie ogłasza otwarty konkurs ofert: „Poradnictwo konsumenckie 2.0 w latach 2022-2023”
(dalej „konkurs”).
- Rodzaj zadania publicznego: upowszechnianie i ochrona praw konsumentów poprzez (1) zapewnienie funkcjonowania poradnictwa konsumenckiego oraz (2) prowadzenie webinariów na tematy konsumenckie.
- Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania publicznego: po 1 400 000 zł w każdym roku (2022 i 2023).
- Zasady przyznawania dotacji: o przyznanie dotacji mogą się ubiegać organizacje konsumenckie w rozumieniu art. 4 pkt 13 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, które spełniają wymagania określone w regulaminie konkursu.
- Termin i warunki realizacji zadania publicznego: zadanie należy zrealizować w terminie od 1 stycznia 2022 do 31 grudnia 2023 r. Szczegółowe warunki realizacji zadania publicznego, opis konkursu i sposób przygotowania oferty oraz inne ważne informacje zawiera regulamin konkursu zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej UOKiK i w siedzibie UOKiK.
- Informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego: oferenci są obowiązani wskazać w ofercie zakładane rezultaty zadania publicznego, planowany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
-
Terminimiejsceskładaniaofert:
ofertę przygotowaną według instrukcji zawartej w regulaminie należy przesłać na adres
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
-
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert: tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert określa regulamin konkursu. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w Biuletynie Informacji Publicznej UOKiK, wywieszone w siedzibie UOKiK, na stronie internetowej UOKiK www.uokik.gov.pl, w zakładce „Konsumenci > dla instytucji konsumenckich > rozstrzygnięcia konkursów”.
- Zadania publiczne tego samego rodzaju zrealizowane przez UOKiK w roku bieżącym i w roku poprzednim i koszty z nimi związane:
Rok |
Nazwa zadania publicznego |
Koszt zadania publicznego – w całości pokryty z przekazanej dotacji |
2020 |
Infolinia Konsumencka |
1 300 000 zł |
2020 |
Upowszechnianie i ochrona praw konsumentów |
1 000 000 zł |
2020 |
Konsumenckie Centrum e-Porad |
250 000 zł |
2021 |
Infolinia Konsumencka |
1 300 000 zł |
2021 |
Konsumenckie Centrum e-Porad |
250 000 zł |
- Przepisy. Konkurs jest prowadzony zgodnie z przepisami:
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.),
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 57 ze zm.),
- rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057, dalej „rozporządzenie”),
- zarządzenia nr 20/2019 Prezesa UOKiK z 18 października 2019 r. w sprawie regulaminu dotacji udzielanych organizacjom konsumenckim, zmienionego zarządzeniem nr 6/2020 Prezesa UOKiK z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zarządzeniem nr 14/2020 Prezesa UOKiK z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego UOKiK.